Strateški plan
Udruženja za podršku osobama sa intelektualnim teškoćama na području Kantona Sarajevo „Oaza“
2016. – 2020. godine
Nakon 55. godina uspješnog rada i djelovanja, predstavljamo Starteški plan Udruženja za podršku osobama sa intelektualnim teškoćama na području Kantona Sarajevo “Oaza” koji se odnosi na period 2016. – 2020. godine.
Strateški plan Udruženja “Oaza” preduslov je ostvarenja vizije i misije Udruženja “Oaza” u planiranom periodu. Strateški plan kroz programe i resurse definiše potrebe i resurse Udruženja “Oaza”, a najviše potrebe članstva i korisnika – osoba sa intelektualnim teškoćama.
Osnova za izradu Strateškog plana Udruženja “Oaza” je UN Konvencija o pravima osoba sa invaliditetom koju je Bosna i Hercegovina ratifikovala 2009. godine, Strategija za izjednačavanje mogućnosti osoba sa invaliditetom FBiH, te zakonska regulativa u Bosni i Hercegovini. Osim toga, u obzir smo uzeli iskustva uprave Udruženja “Oaza”, te zaključke realizovanih programa i projekata koje je Udruženje “Oaza” realizovalo proteklih godina.
Profil Udruženja “Oaza”
Udruženje za podršku osobama sa intelektualnim teškoćama na području Kantona Sarajevo “Oaza” je nevladina i neprofitna organizacija civilnog društva koja radi na unaprijeđenju prava i zaštiti osoba sa intelektualnim teškoćama. Razmjenom i usvanjanjem novih znanja, standarda i iskustava podstiče poboljšanje uslova života osoba sa intelektualnim teškoćama u Kantonu Sarajevo.
Udruženje ima članove koji se djele u tri grupe:
- redovni članovi Udruženja su roditelji, staratelji i srodnici osoba sa intelektualnim teškoćama;
- pomažući članovi Udruženja su osobe koji svojim zalaganjem i radom doprinose ostvarenju vizije i misije;
- počasni članovi Udruženja su osobe koji su svojim dugogovišnjim zalaganjem stekli status počasnog člana.
Korisnici Udruženja su osobe sa intelektualnim teškoćama, a trenutno u Udruženju “Oaza” ima 553 evidentiranih korisnika. Da bi osoba mogla biti korisnik Udruženja, mora imati urednu medicinsku dokumentaciju i rješenje o kategorizaciji gdje je tačno naveden stepen intelektualnih teškoća.
STRATEŠKI PRAVCI
Strateški pravci Udruženja “Oaza” za period 2016. – 2020. godine su:
- Sport i rehabilitacija osoba sa intelektualnim teškoćama;
- Jačanje kompetencija za samostalan život osoba sa intelektualnim teškoćama;
- Lobiranje, zagovaranje i jačanje unutrašnjih kapaciteta organizacije
GLOBALNI/OPŠTI I SPECIFIČNI CILJEVI
Strateški pravac 1.: Sport i rehabilitacija osoba sa intelektualnim teškoćama;
Specifični ciljevi:
- Domaća i međunarodna sportska takmičenja;
- Rehabilitacija
- Trenažni process i saradnja sa sportskim klubovima;
Programi/projekti:
- Domaća i međunarodna sportska takmičenja;
- Organizovanje velikog Međunarodnog sportskog takmičenja Sportske Igre OAZE;
- Odlasci na domaća i Međunarodna sportska takmičenja;
- Rehabilitacija
- Fizikalna terapija;
- Hipo terapija;
- Hidro terapija;
3.Trenažni process i saradnja sa sportskim klubovima;
- Redovan trenažni process (nogomet, košarka, boćanje, plivanje, fitness, stoni tenis);
- Pripreme sportista i sportski kampovi;
- Inkluzija u sportu;
Strateški pravac 2. : Jačanje kompetencija za samostalan život osoba sa intelektualnim teškoćama;
Specifični ciljevi:
- Radna okupacija i zapošljavanje osoba sa intelektualnim teškoćama;
- Psiho-socijalna podrška osobama sa intelektualnim teškoćama;
Programi/projekti:
- Radna okupacija i zapošljavanje osoba sa intelektualnim teškoćama;
- Aktivan rad radno-okupacionih radionica;
- Osnivanje i rad socijalnog preduzeća;
- Psiho-socijalna podrška osobama sa intelektualnim teškoćama;
- Rad socijalnog radnika;
- Rad psihologa;
- Rad defektologa;
- Muziko terapija;
- Edukativne sekcije;
Starteški pravac 3.: Lobiranje, zagovaranje i jačanje unutrašnjih kapaciteta organizacije
Specifični ciljevi:
- Postići samoodrživost rada organizacije/udruženja;
- Postići prepoznatljivost rada organizacije/udruženja;
- Edukacija članova i uposlenika organizacije/udruženja;
Programi/projekti:
- Postići samoodrživost rada organizacije/udruženja;
- Lobiranje kod predstavnika vlasti;
- Prodajne izložbe radova iz okupacionih radionica;
- Postići prepoznatljivost rada organizacije/udruženja;
- Medijska promocija (mass mediji);
- Rad PR udruženja;
- Edukacija članova i uposlenika organizacije/udruženja;
- Odlasci na seminare i edukacije;
- Organizovanje seminara i edukacija;
- Rad grupe samozastupnika;