STRATEŠKI PRAVCI UDRUŽENJA OAZA

Strateški plan Udruženja za podršku osobama sa intelektualnim teškoćama na području Kantona Sarajevo „Oaza“ 2016. – 2020. godine Nakon 55. godina uspješnog rada i djelovanja, predstavljamo Starteški plan Udruženja za podršku osobama sa intelektualnim teškoćama na području Kantona Sarajevo “Oaza” koji se odnosi na period 2016. – 2020. godine. Strateški plan Udruženja “Oaza” preduslov je ostvarenja vizije i misije Udruženja “Oaza” u planiranom periodu. Strateški plan kroz programe i resurse definiše potrebe i resurse Udruženja “Oaza”, a najviše potrebe članstva i korisnika – osoba sa intelektualnim teškoćama. Osnova za izradu Strateškog plana Udruženja “Oaza” je UN Konvencija o pravima osoba sa invaliditetom koju je Bosna i Hercegovina ratifikovala 2009. godine, Strategija za izjednačavanje mogućnosti osoba sa invaliditetom FBiH, te zakonska regulativa u Bosni i Hercegovini. Osim toga, u obzir smo uzeli iskustva uprave Udruženja “Oaza”, te zaključke realizovanih programa i projekata koje je Udruženje “Oaza” realizovalo proteklih godina. Profil Udruženja “Oaza” Udruženje za podršku osobama sa intelektualnim teškoćama na području Kantona Sarajevo “Oaza” je nevladina i neprofitna organizacija civilnog društva koja radi na unaprijeđenju prava i zaštiti osoba sa intelektualnim teškoćama. Razmjenom i usvanjanjem novih znanja, standarda i iskustava podstiče poboljšanje uslova života osoba sa intelektualnim teškoćama u Kantonu Sarajevo.   Udruženje ima članove koji se djele u tri grupe:
  • redovni članovi Udruženja su roditelji, staratelji i srodnici osoba sa intelektualnim teškoćama;
  • pomažući članovi Udruženja su osobe koji svojim zalaganjem i radom doprinose ostvarenju vizije i misije;
  • počasni članovi Udruženja su osobe koji su svojim dugogovišnjim zalaganjem stekli status počasnog člana.
Korisnici Udruženja su osobe sa intelektualnim teškoćama, a trenutno u Udruženju “Oaza” ima 553 evidentiranih korisnika. Da bi osoba mogla biti korisnik Udruženja, mora imati urednu medicinsku dokumentaciju i rješenje o kategorizaciji gdje je tačno naveden stepen intelektualnih teškoća. STRATEŠKI PRAVCI Strateški pravci Udruženja “Oaza” za period 2016. – 2020. godine su:
  1. Sport i rehabilitacija osoba sa intelektualnim teškoćama;
  2. Jačanje kompetencija za samostalan život osoba sa intelektualnim teškoćama;
  3. Lobiranje, zagovaranje i jačanje unutrašnjih kapaciteta organizacije   
  GLOBALNI/OPŠTI I SPECIFIČNI CILJEVI Strateški pravac 1.: Sport i rehabilitacija osoba sa intelektualnim teškoćama;  Specifični ciljevi:
  1. Domaća i međunarodna sportska takmičenja;
  2. Rehabilitacija
  3. Trenažni process i saradnja sa sportskim klubovima;
Programi/projekti:
  1. Domaća i međunarodna sportska takmičenja;
  • Organizovanje velikog Međunarodnog sportskog takmičenja Sportske Igre OAZE;
  • Odlasci na domaća i Međunarodna sportska takmičenja;
  1. Rehabilitacija
  • Fizikalna terapija;
  • Hipo terapija;
  • Hidro terapija;
3.Trenažni process i saradnja sa sportskim klubovima;
  • Redovan trenažni process (nogomet, košarka, boćanje, plivanje, fitness, stoni tenis);
  • Pripreme sportista i sportski kampovi;
  • Inkluzija u sportu;
Strateški pravac 2. : Jačanje kompetencija za samostalan život osoba sa intelektualnim teškoćama; Specifični ciljevi:
  1. Radna okupacija i zapošljavanje osoba sa intelektualnim teškoćama;
  2. Psiho-socijalna podrška osobama sa intelektualnim teškoćama;
Programi/projekti:
  1. Radna okupacija i zapošljavanje osoba sa intelektualnim teškoćama;
  • Aktivan rad radno-okupacionih radionica;
  • Osnivanje i rad socijalnog preduzeća;
  1. Psiho-socijalna podrška osobama sa intelektualnim teškoćama;
  • Rad socijalnog radnika;
  • Rad psihologa;
  • Rad defektologa;
  • Muziko terapija;
  • Edukativne sekcije;
 Starteški pravac 3.:  Lobiranje, zagovaranje i jačanje unutrašnjih kapaciteta organizacije Specifični ciljevi:
  1. Postići samoodrživost rada organizacije/udruženja;
  2. Postići prepoznatljivost rada organizacije/udruženja;
  3. Edukacija članova i uposlenika organizacije/udruženja;
Programi/projekti:
  1. Postići samoodrživost rada organizacije/udruženja;
  • Lobiranje kod predstavnika vlasti;
  • Prodajne izložbe radova iz okupacionih radionica;
  1. Postići prepoznatljivost rada organizacije/udruženja;
  • Medijska promocija (mass mediji);
  • Rad PR udruženja;
  1. Edukacija članova i uposlenika organizacije/udruženja;
  • Odlasci na seminare i edukacije;
  • Organizovanje seminara i edukacija;
  • Rad grupe samozastupnika;
    STRATEŠKI PRAVCI UDRUŽENJA OAZA